Citroen DS - što ga čini tako posebnim?
Slavni Citroën DS. Žaba. Déesse. Goddess. The Pike. Flying Saucer.
Da, to su sve nadimci slavnog DS-a, i to su samo od nekih - nemoguće bi bilo nabrojati ih sve. Teško je zamisliti automobil koji je izazvao toliko senzacije kao DS davne 1955. godine kada je prvi put predstavljen. Prvo i najvažnije, razlog tome bio je, očito, dizajn. Automobili u to vrijeme nisu bili nimalo nalik DS-u - bili su kvadratnog izgleda i iznutra su bili mali i skučeni. Većina automobila izgledala je slično i nije privlačila pažnju. A onda dolazi DS, automobil čudnog izgleda iz budućnosti. Sa svojim zakrivljenim linijama i nikad viđenim hidrauličnim ovjesom. DS još uvijek oduševljava ljude diljem svijeta svojom elegantnošću i neponovljivim izgledom.
Naravno da je DS privukao pažnju svojim izgledom. A zašto ne bi? Bio je prelijepo. Bio je drugačiji.
Naravno, DS nije bio poznat samo po svom neusporedivom futurističkom dizajnu. DS je, iz tehničke perspektive, bio jedan od najutjecajnijih automobila u industriji. Također, DS je bio poznat po brojnim tehničkim inovacijama koje i dan - danas izazivaju čuđenje i oduševljenje. Nadalje, DS je postavio nove standarde u kvaliteti vožnje, upravljanju i kočenju - zahvaljujući tome što je prvi automobil masovne proizvodnje opremljen hidropneumatskim ovjesom. Serija 3 iz 1967. godine također je uvela usmjerena prednja svjetla ("trailing lights" - nešto što je tek zadnjih godina postalo dio standardne opreme u današnjim automobilima) u serijski proizvoden automobil. Spomenuli bismo također i klima uređaj koji je također bio dio opreme Citroen DS-a, zaista nešto teško za zamisliti za 60-e godine prošlog stoljeća. Nismo vas još uvjerili? Čitajte dalje.
U konvencionalnim automobilima hidraulika se koristi samo u kočnicama i servo upravljaču. U DS-u su se koristili i za ovjes, kvačilo i prijenos. Jeftiniji ID19 iz 1957. imao je ručno upravljanje i pojednostavljeni sustav kočenja snagom.
U vrijeme kada je nekoliko putničkih vozila imalo neovisni ovjes na svim kotačima, primjena hidrauličkog sustava na ovjesni sustav automobila kako bi se osigurao samonivelirajući sustav bio je inovativan potez. Ovaj ovjes omogućio je automobilu postizanje oštrog upravljanja u kombinaciji s vrlo visokom kvalitetom vožnje, često uspoređujući ga s "čarobnim tepihom".
Kako je Citroen takvu tehnologiju predstavio u osnovi niotkuda (u smislu da se nije pojavljivala u auto industriji), nitko zapravo nije znao kako ona funkcionira. Za radionice i servise dostavljani su priručnici i upute da bi se DS mogao popraviti jer se tehnologija toliko razlikovala od bilo čega prije.
Proizveden prije više od 50 godina (ili 60, ovisno o modelu), Citroen DS zaista je bio nešto izvanredno. A neke značajke poput usmjerenih svjetala do danas još uvijek nisu dio standardne opreme modernog automobila. A činjenica da je DS 60-ih imao klima uređaj s hidraulikom koji je omogućio impresivnu udobnost i mogućnost podešavanja visine automobila je nevjerojatna.
Nije, dakle, neobično da je Citroen DS jedan od najtraženijih automobila od strane sakupljača automobila i jedan od najposjećenijih automobila u našoj garaži.